Ny forhandleravtale sendes ut om kort tid. Det derfor er viktig at alle forhandlere sjekker at registrert kontaktinformasjon på forhandlerweben er oppdatert. Fristen for å oppdatere er 4. juni.

Forslag til ny avtaletekst har vært ute på høring. Neste steg er å ferdigstille avtalen og sende den ut til forhandlerne for signering. Oppsigelse av nåværende avtale sendes ut samtidig.

Alle forhandlere plikter å sørge for at registrert kontaktinformasjon er oppdatert til enhver tid. Nå er det ekstra viktig at alle logger seg inn på forhandlerweben og tar en ekstra sjekk av registrert kontaktinformasjon slik at brev og e-post fra oss kommer frem til rette vedkommende. Kontaktinformasjonen må oppdateres senest fredag 4. juni 2021.

Du finner kontaktinformasjonen under fanen Organizationalforhandlerweben. Det er spesielt viktig at følgende kontaktinformasjon er korrekt:

  • postadresse og e-postadresse for organisasjonen (Organization name)
  • personnavn og e-postadresse for juridisk kontakt (Legal contact name)

Innlogging til testsystem

Vi anbefaler samtidig at du forsikrer deg om at innlogging til testsystemene for forhandlerweben og EPP fungerer, da innlogging til testsystemene vil være påkrevd i forbindelse med overgang til ny avtale. Dette gjelder begge testkontoene som alle forhandlere har fått tildelt.

Bruk listen over Norids tjenester og verktøy for å finne de relevante URL-ene.

Publisert: 26. mai 2021